Monday, November 23, 2009

Ilusi

Pertarungan kian sengit
semangatku makin pudar
emosiku berubah
aku menyerah kalah
tiga tahun lampau
Zaman kegemilangan
Zaman kementapan

Tiba-tiba…
aku ditidakkan
dari diri sebenarku
Mengejar kegemilangan yang bergelora
Dalam jiwaku
Aku tahu…
Aku mencuba sekali lagi
Aku mengejar impianku
tetapi adakah sekadar ilusi?
Adakah sekadar memuaskan hati?
Adakah aku ikhlas kemukakan soalan,
Mengetepikan prasangka orang.

Burung bersiul sayup kedengaran
Aku mencuba
Aku tewas…
Kekalahan membinasa hatiku berkecai
Berkat semangat jitu,
Ia tidak berjaya
Kini nostalgia dahulu menghantuiku
Namun diakhiri dengan satu kesudahan,
Game over…


P/S I wrote it in Form 5 (Year 2006), i was checking my files and stumbled upon my old Malay poem.

No comments:

You might also like..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning" ~Winston Churchill~